Joensuun kaupungin asukasosallisuuden avustukset haettavana 1.-31.3.2023

Asukasosallisuuden avustukset on uusi avustuskokonaisuus, joka koostuu yleisavustuksesta, sekä pienavustuksesta uuden ja kokeilevan toiminnan kehittämiseen maaseudulla. Järjestö voi hakea yhdellä lomakkeella molempia avustusmuotoja.

Asukasosallisuuden avustuskokonaisuus korvaa aikaisempina vuosina jaetut asukas- ja kyläyhdistysten toiminta-avustuksen, sekä maaseudun kehittämisavustuksen. Avustuskriteerit noudattelevat pääpiirteissään aiempia toiminta- ja kehittämisavustuksia, mutta vuonna 2023 avustuksia ei ole kohdennettu pelkästään asukas- ja kyläyhdistyksille. Avustushakemuksia arvioidaan toiminnan mukaan ja asukasosallisuuden avustuksia voivat hakea kaikki osallisuutta edistävät yhdistykset asukas- ja kyläyhdistyksistä eläkeläisyhdistyksiin.

Hakuaika:
1.-31.3.2023

Kuka voi hakea?

Asukasosallisuuden avustuksia voivat hakea rekisteröidyt yhteisöt, kuten eläkeläisyhdistykset, asukas- ja kaupunginosayhdistykset, sekä muut yhdistykset ja osuuskunnat, sikäli kun avustettava toiminta on yleishyödyllistä ja kohdistuu Joensuun kaupungin asukkaisiin.

Pienavustusta uuden ja kokeilevan toiminnan kehittämiseen voidaan myöntää myös yritykselle siinä tapauksessa, että hakemuksessa kuvattu hanke kohdistuu kokonaisuudessaan Enon, Pyhäselän, Kiihtelysvaaran ja Tuupovaaran pitäjien alueille.

Hakeminen:
Hakemukset tehdään sähköisesti.

Lisätietoa hakuohjeista, säännöistä ja ehdoista  sekä avustushakemus Joensuun kaupungin verkkosivuilla

Lisätietoa:
Anni Koskeli-Ratamaa