Uusien STEA-avustusten hakuaika alkaa 17.4.

STEA-avustuksia myönnetään harkinnanvaraisina avustuksina yleishyödyllisille yhteisöille ja säätiöille hakemusten perusteella. Hakuaika päättyy 31.5.2023 klo 16.15.

Avustuslajit

Avustuksia myönnetään yleisavustuksina, kohdennettuina toiminta-avustuksina, investointiavustuksina ja hankeavustuksina.

Avustusohjelmat

Vuonna 2024 avustuksia myönnetään kahteen avustusohjelmaan:

• Näkymättömät-avustusohjelman (2024-2026) tarkoituksena on vahvistaa haavoittuvassa asemassa olevien ihmisten arjen osallisuutta. Ohjelmaan liittyviä hankeavustuksia voi hakea STEAlta uusien avustusten hakuaikana 17.4.-31.5.2023. Ohjelmaan liittyvät avustukset myönnetään kerralla koko ohjelmakaudelle 2024-2026.
  • Paikka auki -osatyökykyisten ja nuorten työllistymisen avustusohjelman tarkoituksena on edistää vaikeasti työllistyvien henkilöiden työllistymistä tarjoamalla työpaikkoja sosiaali-​ ja terveysalan järjestöissä. Ohjelmaan liittyviä hankeavustuksia voi hakea STEAlta uusien avustusten hakuaikana 17.4.-31.5.2023.

Avustusten hakuilmoitus ja ohjeita avustusten hakemiseen on julkaistu STEAn verkkosivuilla.