DIGIKEHITTÄMINEN JÄRJESTÖ 2.0 POHJOIS-KARJALA -HANKKEESSA

Järjestö 2.0 Pohjois-Karjala -hankkeen tavoitteena on kehittää järjestöjen ja heidän kauttaan kuntalaisten digiosaamista sekä vähentää digiosattomuutta. Järjestöjen kautta kartoitetaan asukkaiden kokemuksia ja palautetta sähköisten palveluiden kehittämiseen ja digiosattomuuteen liittyviin haasteisiin sekä pyritään kehittämään konkreettisia keinoja, joilla näihin haasteisiin voidaan vastata. Hankkeessa järjestetään digiraateja, joissa testataan sähköisiä palveluita ja digilaitteita.

Digiraati sivu

Digiosaamisen tasot -esitys

Esityksessä kuvataan erilaisten henkilökuvien ja osaamistasojen kautta, mitä ongelmia ja mahdollisia ratkaisuja digitaalisten palveluiden ja ohjelmien käyttöön liittyy. Esityksen kuvitteellisten henkilöiden tarinat ja kuvat ovat vapaasti käytettävissä. Esityksessä olevat palvelut on kuvattu Pohjois-Karjalan alueen näkökulmasta ja niitä voi tarvittaessa muokata vastaamaan oman alueen tarjontaa.

Digiosaamisen tasot Prezissä

Digiosaamisen tasot PowerPoint

Digityöryhmä

Järjestö 2.0. -hankkeessa koottiin Digityöryhmä, joka toi yhteen Pohjois-Karjalassa toimivia digihankkeita sekä muita digitoimijoita ja -asiantuntijoita. Ryhmän yhteinen tahto oli edistää digitukea ja ottaa kantaa digituen tarpeen puolesta. Digityöryhmä oli osaltaan pohjana maakunnalliselle Digituen verkostolle.

Digitupa kierros Pohjois-Karjalassa keväällä 2018

Useiden toimijoiden yhteistyössä järjestämä Digitupa -kierros esittelee kevään aikana sähköisiä palveluita Pohjois-Karjalassa

Aikataulu:

Digitupia järjestämässä ovat Maaseudun Sivistysliiton Kaista käyttöön -hanke, Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen Järjestö 2.0. -hanke, Pohjois-Karjalan tietotekniikkakeskus, Digimpi Pohjois-Karjala -hanke sekä Valtimon tapahtumassa Pohjois-Karjalan kansanterveyden keskuksen Taksistartti -hanke.

Digikierros Pohjois-Karjalassa syksyllä 2017

Digikierros Polvijärvellä

Osana Järjestö 2.0 -hankkeen toimintaa toteutamme loppuvuoden 2017 aikana digikierroksen Pohjois-Karjalan alueella. Kierroksella on mukana myös JAKE-hanke.

Digikierroksella esitellään elokuussa uudistettua JELLI.fi -järjestötietopalvelua, sivustolta löytyvää Yhdistyshuoltamoa ja vapaaehtoistoimintaa Pohjois-Karjalan kuntien yhdsityksille. Samalla tarjoamme yhdistyksille mahdollisuuden syöttää tietonsa Jelliin ja saada opastusta Jellin käyttöön.

Digikierroksen aikana keräämme myös Pohjois-Karjalan kuntien yhdistyksiltä käyttökokemuksia JELLI.fi -järjestötietopalvelusta, tietoa yhdistysten digiosaamisesta ja digitarpeista sekä ideoita ja ajatuksia keinoista, joilla esille tuleviin puutteisiin ja tarpeisiin voitaisiin parhaiten vastata. Kyselyssä kerätyt tiedot tulevat hankkeessa perustetun digityöryhmän käyttöön.

Digikierroksen aikataulu 2017:

Digikyselyn vastausaika umpeutui 11.12.2017. Kyselyyn otti osaa kaikkiaan 72 eri yhdistystä Pohjois-Karjalan alueelta. Kiitokset kaikille vastanneille.

Kyselyyn vastanneiden yhdistysten kesken arvottiin myös 100€ lahjakortti S-ryhmän liikkeisiin. Palkinnon voitti Näre ry. Onnea voittajalle!

Muokattu viimeksi: 04.08.2022