ARMI -hanke

01.01.2021 - 31.12.2022

ARMI – Arjen yhteisöllisyys mielen hyvinvoinnin tukena on Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry:n hallinnoima hanke, jossa osatoteuttajina ovat Kotikartanoyhdistys ry ja Siun sote sekä yhteistyökumppaneina Pohjois-Kajalan Mielenterveydentuki ry, Pohjois-Karjalan mielenterveysseura kriisityön tukena ry, Pohjois-Karjalan mielenterveysomaiset FinFami ry ja Pohjois-Karjalan Kansanterveyden keskus.

Hanketta rahoittaa STM ja mukana ovat kaikki maakunnan kunnat.

Hankkeen päätavoitteet:

• Osallisuus, yhteisöllisyys ja yhdyspintatyö
    Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen toteutuu kunnan, sote-keskuksen ja järjestöjen yhteistyössä asukkaiden osallisuuden ja yhteisöllisyyden vahvistamiseksi.
  • Matala kynnys, palveluohjaus
    Kaikilla maakunnan terveysasemilla/sote-keskuksilla on valmiudet ohjata kävijöitä järjestöjen toimintaan ja tehdä yhteistyötä järjestöjen kanssa.
  • Yhteisöllinen hyvinvointi, resilienssi, järjestölähtöinen neuvonta ja ohjaus
    Järjestöillä, erityisesti paikallisyhdistyksillä ja niiden vapaaehtoisilla on valmiudet toimia yhteisöllisen hyvinvoinnin edistämiseksi asuinalueilla.
  • Etsivä ja jalkautuva työ
    Etsivä ja jalkautuva työote tunnistetaan ja sitä toteutetaan osana sote-keskusten toimintaa.

Kysy lisää:

Leena Virratvuori, projektipäällikkö puh. 050 471 7962, etunimi.sukunimi@pksotu.fi
Katja Hämäläinen-Puhakka, yhteisökehittäjä puh. 044 033 0507, etunimi.sukunimi@pksotu.fi

Osoitteet

ARMI

Asiasanat

osallisuus, hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen, yhteisöllisyys,