POHJOIS-KARJALAN VAPAAEHTOISTOIMINNAN VERKOSTO

Pohjois-Karjalan vapaaehtoistoiminnan verkoston toiminta käynnistyi vuonna 2014. Toiminta lähti liikkeelle JAKE-hankkeen kehittämistyöhön liittyvänä vapaaehtoistoiminnan teematyöryhmänä. Vuoden 2016 alusta verkosto jatkoi alueellisena vapaaehtoistoiminnan verkostona.

Verkostossa on aktiivisia ja innokkaita henkilöitä eri yhdistyksistä, kunnista, seurakunnista ja Siun Sotesta.

Vapaaehtoistoiminnan verkoston tavoitteena on:

• Vapaaehtoistoiminnan näkyväksi ja tunnetuksi tekeminen
  • Uusien vapaaehtoisten mukaan saanti (rekrytointi)
  • Yhteiset käytännön toiminnot (esim. ohjaus/koordinointi, koulutus, vapaaehtoisten virkistys ja palkitseminen)

Tärkeä osa verkostotyöskentelyä myös toisiin tutustuminen, kokemusten vaihto ja yhteistyön tiivistyminen.

Vapaaehtoistoiminnan verkosto kokoontuu noin 5-8 kertaa vuodessa. Tapaamisissa vaihdamme ajankohtaiset kuulumiset ja katsomme yhteistyön paikat. Järjestämme yhteistyössä erilaisia tapahtumia ja tilaisuuksia mm. Vapaaehtoisten päivä, vapaaehtoistoiminnan infoja sekä koulutuksia! Tuomme yhdessä esille ja näkyväksi vapaaehtoistoiminnan mahdollisuuksia.

Uudet toimijat ovat tervetulleita mukaan verkoston toimintaan!

Jos haluat mukaan verkoston toimintaan sekä sähköpostilistalle, laita viestiä verkoston yhteyshenkilöille.

Vapaaehtoistoiminnan verkoston yhteyshenkilöt:
Sini Korhonen, sini.korhonen@nuorisoseurat.fi