VAPAAEHTOISTEN KOULUTUS JA PEREHDYTYS

Tällä sivustolla oleva materiaali on kaikkien käytetävissä yleisiä lainausperiaatteita noudattaen.

Koulutustodistuksia

Leiriohjaajakoulutuksen kurssitodistus vapaaehtoiselle (pdf)
Taru Heinonen, Parasta Lapsille ryn tuottama kurssitodistus.

Leiriohjaajakoulutuksen kurssitodistus vapaaehtoiselle (pdf)
Espoon seurakuntayhtymän tuottama kurssitodistus.

Koulutuspalautteet

Koulutuksen palautelomake (pdf)
Salva ry:n tuottama hyvin perinteinen kysely, jossa aiheina mm. koulutuksen tilat, ruokailu ja odotusten täyttyminen.

Palautelomake vapaaehtoisille (pdf)
Sari Brandin Koivupirtin tuottama palautelomake vapaaehtoisille, hyvä malli peruskurssin jälkeen palautteen keräämiseksi.

Koulutuksen palautelomake sivu 1 ja Koulutuksen palautelomake sivu 2 (pdf)
Ulla Sauvolan Yhden Vanhemman Perheiden Liittolle tuottama palautelomake koulutuksen jälkeen jaettavaksi kurssilaisille.

Tukihenkilökoulutuksen palautelomake (pdf)
Miira Arffmanin ja Marja Katjamaan Espoon vapaaehtoisverkostolle EJY ryn Santra-hankkeessa tuottama palautelomake.

Peruskoulutuksen palautelomake (pdf)
Annemari Sinikorven Aikuisystävätoimintaan/MLL Keski-Suomen piirille ja Pelastakaa Lapset Keski-Suomen aluetoimistolle tuottama hyvin pelkistetty palautelomake vapaaehtoistoiminnan peruskurssin jälkeen jaettavaksi.

Koulutuksen palautelomake (pdf)
Riikka Näätäsen tuottama Uudenmaan Vanhustenhuollon Kannatusyhdistyksessä palvelukodin vapaaehtoistoiminnan kurssin jälkeen käytetty arviointilomake.

Kurssin tai luennon palautelomake (pdf)
Ulla Sauvolan Yhden Vanhemman Perheiden Liitossa käyttämä palautelomake.

Muuta materiaalia

Lähimmäispalvelun vinkkejä (pdf)
Espoon seurakuntayhtymän vinkkejä muille kouluttajille Espoon evankelisluterilaisen seurakunnan lähimmäispalvelukurssien kouluttajilta.

Koulutuksen lopuksi (pdf)
Espoossa on järjestetty tukihenkilökoulutusta yhteistyössä usean yhteisön voimin. Ennen viimeistä kurssikertaa kurssilaisia pyydetään valitsemaan minkä yhteisön vapaaehtoiseksi he haluavat. Kurssilaisia pyydetään täyttämään oheinen lomake.

Yhdessä oppimista ja itsearvostusta: Tuen järjestäminen vapaaehtoisille ryhmänvetäjille Oulun SETA ry:ssä (publications.theseus.fi/)
Terhi Revon & Taru Valtan vuonna 2013 valmistunut sosiaalialan opinnäytetyö, jossa yhteistoiminnallisen kehittämistyön avulla järjestettiin tukea Oulun SETA ry:n vapaaehtoisille vertaisryhmänvetäjille.

Muokattu viimeksi: 23.05.2022