LEADER-HANKERAHOITUS

Onko sinulla idea oman asuinalueen kehittämiseen? Mietitkö yritystoimintaa maaseudulle? Hae rahoitusta Leaderistä! Pohjois-Karjalan Leader-ryhmät neuvovat tuenhakijoita hakemusten valmistelussa ja hankkeiden toteuttamisessa.

KENELLE

Yhdistyksille
Kehittämishanketuki on suunnattu kaikille Leader-ryhmien toiminta-alueiden yhteisöille ja yleishyödyllisille yhdistyksille. Tukea voi siis hakea julkis- tai yksityisoikeudellinen yhteisö, jonka ensisijainen päämäärä ei ole taloudellisen voiton tavoittelu.

Yrityksille
Yritystukea voi hakea vähintään 18-vuotias henkilö, osakeyhtiö, avoin ja kommandiittiyhtiö, maatila ja osuuskunta – pieni tai keskisuuri yritys.

MITÄ MISSÄ MILLOIN

Jos sinulla on hankeidea tai valmis suunnitelma, ota yhteyttä oman alueesi Leader-yhdistyksen toimistoon. Neuvomme tuen hakemisessa, saat tukea koko hankkeen ajan.

Rahoitettavien hankkeiden tulee nojautua yhdistysten laatimiin kehittämisstrategioihin. Hankerahoitus, joka kulkee yhdistysten kautta koostuu Euroopan unionin, Suomen valtion ja alueen kuntien rahoitusosuuksista. Lisäksi hankkeissa tulee olla omaa rahaa ja/tai talkootyötä.

PALJONKO MAKSAA

Hankeneuvonta on hakijoille maksutonta.

KUINKA NOPEASTI

Hankehaku on jatkuva.

OTA YHTEYTTÄ

Joensuun seudun Leader -yhdistys, p. 0400 322 155, joensuun.seutu(at)maakaista.fi