Vapaaehtoisia perheretkitoimintaan

Suoritus ajankohta: 1.1.2021 - 29.02.2024 / Haku päättyy: 29.2.2024 / ryhmän, kerhon tai leirin avustaminen

Joensuun Pelastakaa Lapset ry toteuttaa perheretkitoimintaa, jonka tarkoituksena on tukea lapsen ja vanhemman välisen vuorovaikutussuhteen kehittymistä. Perheretket ovat suunnattu erityisesti perheille, joissa on tai on ollut mielenterveyden pulmia tai ongelmallista päihteidenkäyttöä.

Vapaaehtoisia koulutetaan perheiden rinnallakulkijoiksi perheretkien ajaksi, sekä tarvittaessa lasten ohjaukseen. Perheretkiä tullaan toteuttamaan erilaisilla sisällöillä, esimerkiksi luontoretkinä ja liikunta- tai kulttuuriaiheisina retkinä. Tarkemmat sisällöt retkille ja retkien ajankohdat ilmoitetaan vapaaehtoisille ennen retkeä.

Vapaaehtoisiksi haetaan ensisijaisesti kasvatus-, sosiaali- ja terveysalanopiskelijoita, jotka voivat sisällyttää vapaaehtoistyön osaksi opintojaan tai toteuttaa vapaaehtoistyön yhteydessä muita opintoihin liittyviä tehtäviä. Mutta myös muut vapaaehtoiset ovat tervetulleita toimintaan!

Seuraavat perheretkityön koulutukset löytyvät Jellin koulutuskalenterista, sekä yhdistyksemme nettisivuilta.

Lisätietoa perheretkitoiminnasta, koulutuksista ja vapaaehtoisena olosta yhdistyksessämme antaa:

Heini Manner

Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori

heini.manner@pelastakaalapsetjoensuu.fi

Toiminta-alue

Alue
Pohjois-Karjala

Kunta
Joensuu

Kaupunginosa / Kylä
Joensuu, Joensuu (keskusta), Eno, Hammaslahti, Reijola, Rantakylä

Tehtävän suorittamisajankohta

• Viikonloppuisin

Suorittamispaikan esteettömyys

• Järjestäjä ei takaa tilan esteettömyyttä

Asiasanat

lapset ja perheet

Minkä ikäisten parissa vapaaehtoinen tulee toimimaan

leikki-ikäiset (3-6 v.), lapset (7-12 v.), nuoret (13-17 v.), nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.)

Toiveet ja edellytykset

Minkä ikäisille tehtävä on tarkoitettu

nuoret aikuiset (18-29 v.), aikuiset (30-62 v.)

Millaisia taitoja ja edellytyksiä vapaaehtoiselta vaaditaan

Vapaaehtoiselta edellytetään Pelastakaa Lapset ry:n sitoumus lasten suojelemiseksi-allekirjoittamista, perheretkityön vapaaehtoiskoulutuksen käymistä, sekä rikosrekisteriotteen esittämistä lasten parissa työskentelyn osalta.

Tehtävään perehdytys

• Koulutus/koulutukset

Koulutuksen kesto (tunnit): 4

Mitä vapaaehtoinen saa

• Todistus
  • Uudet taidot
  • Uudet tuttavat
  • Verkostoituminen

Vapaaehtoisen tuki

Perheretkityön vapaaehtoisille on tarjolla työnohjausta, sekä hankkeen työntekijöiden tuki retkillä. Lisäksi toiminnassa mukana oleville vapaaehtoisille on tarjolla virkistystoimintaa.

Ilmoittautuminen on päättynyt.