Vapaaehtoisia tukihenkilöitä kriisipuhelimeen tai Sekasin-chattiin kriisikeskukselle

Suoritus ajankohta: 1.3.2020 - 01.03.2024 / Haku päättyy: 1.3.2024 / auttava puhelin ja nettineuvonta, tukihenkilötoiminta

Vapaaehtoisia valtakunnalliseen kriisipuhelimeen

Puhelinauttamisesta kiinnostuneita henkilöitä haetaan vuosittain kriisikeskukselle valtakunnallisen kriisipuhelimen päivystysrinkiimme. Ammatillista kokemusta ei vaadita, halu auttaa riittää. Tarjoamme tehtävään 35 tunnin peruskoulutuksen (4 opintopistettä). Seuraava koulutus järjestetään syksyllä 4.-6.11.2022.

Kriisipuhelinpäivystäjä sitoutuu päivystämään n. yhden kerran kuukaudessa ja osallistumaan työnohjauksiin 4 kertaa vuodessa.
Koulutukseen halukkaat haastatellaan, koska tämänkaltainen auttamistyö vaatii voimavaroja ja valmiutta kohdata kriisissä olevia asiakkaita. Kriisikeskuksen työntekijät antavat päivystykseen ammatillista tukea ja ohjausta.

Vapaaehtoisia Sekasin-chattiin

Sekasin-chattiin on jatkuva haku. Haastattelun jälkeen vapaaehtoiseksi valitut osallistuvat verkkokoulutukseen. Koulutus antaa hyvän pohjan nuorten kohtaamiseen ja tukemiseen verkossa. Koulutuksen voi suorittaa omatoimisesti ja joustavasti omien aikataulujen mukaan Moodle-oppimisympäristössä. Koulutuksen pituus on noin 10 tuntia. Se sisältää kahdeksan itseopiskeltavaa osioita, joiden lisäksi osallistutaan ohjattuun harjoitteluvuoroon. Sen jälkeen voit päivystää omaan tahtiin osana Sekasin-yhteisöä. Vapaaehtoisten tukena verkossa on aina Sekasin-chatin työntekijä.

Tutustu tarkemmin vapaaehtoistehtäviimme ja tule mukaan!

Toiminta-alue

Valtakunnallinen

Tehtävä suoritetaan verkossa
Kyllä