SOSSUFOORUMI

Sossufoorumi on vuorovaikutuskanava asukkaiden ja aikuissosiaalityön ammattilaisten sekä järjestöjen välillä.

Sossufoorumi oli Joensuun Kansalaistalon toimijoiden ( Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry ja Soroppi ry) kokemusasiantuntijoiden ja Joensuun kaupungin aikuissosiaalityön yhteistyömuoto, jossa keskusteltiin toimeentulotuesta ja toimeentulotuen kehittämistarpeista ja nostettiin keskusteluun arjesta kumpuavia toimeentulotukeen ja sosiaalityöhön liittyviä kysymyksiä. Ryhmä kysyi, keskusteli ja mietti kehittämisehdotuksia niin teknisistä toimeentulotukipäätösten rakenteista kuin myös laajemmista sosiaalityön asiakkuutta koskevista teemoista.

Lisäksi ryhmän tavoitteena oli tiedottaa toimeentulotuesta alueen asukkaille ja muille asiakastyötä tekeville ammattilaisille. Kuka tahansa sai esittää sossufoorumille omia kysymyksiä, joista keskusteltiin ryhmän kokoontumisissa. Sossufoorumissa on kokeiltu myös ’Kirjoita meille toimeentulotuesta’-kirjoitushaastetta, johon tulleita kirjoituksia on myös hyödynnetty kehittämistyössä ja tutkimuksessa.

Foorumin taustalta löytyy mm.

• Joensuun alueen aikuissosiaalityössä järjestettyjen asiakaspalautepäivien sekä
  • Joensuun Kansalaistalolla järjestettyjen toimeentulotuen infotilaisuuksien kokemukset

Sossufoorumi ei toimii tällä hetkellä Siun soten alueella.

Lisätietoa menetelmästä:

Sossufoorumista kirjoitettua: