TYÖTEHTÄVIÄ YHDISTYKSISSÄ

Nämä sivut kokoavat tutustuttavaksi tietoa työllistymistä tukevasta toiminnasta, jota yhdistyskentällä järjestetään. Jos etsit tietoa yhdistysten avoimista työpaikoista Pohjois-Karjalassa, sitä löytyy Jellin uutisista ja tiedotteista.

Yhdistykset tarjoavat mitä erilaisempia mahdollisuuksia kuntouttavaa työtoimintapaikkaa, työkokeilupaikkaa tai palkkatukityöpaikkaa etsivälle. Työn tekeminen yhdistyksessä on usein välivaihe matkalla kohti pidempiaikaista työ- tai opiskelupaikkaa. Yhdistykset toimivat oppimisympäristöinä, jos toiveissasi on ammatillinen opiskelu mahdollisimman paljon työssä oppien. Yhdistyksillä on usein mahdollisuus räätälöidä työtehtäviä omaan osaamiseesi ja elämäntilanteeseesi sopiviksi. Yhdistyksiä löytyy jokaiselta paikkakunnalta ja niissä voi toimia myös vapaaehtoisena ja hankkia sitä kautta kokemusta ja taitoja, joita myös työelämässä arvostetaan.

Yhdistykset työllistävät myös pidempiaikaisesti mm. erilaisen projektirahoituksen turvin. Yhdistystyön aikana voit osoittautua juuri sopivaksi tekijäksi johonkin pidempikestoiseen hommaan tai saada muuten arvokkaita kontakteja yhdistystoimijoista, joiden päivätyö on jossakin muualla.

Muokattu viimeksi: 03.05.2022