MITÄ KUNTOUTTAVA TYÖTOIMINTA TARJOAA SINULLE?

Työhön ja koulutukseen valmentavassa työtoiminnassa sinulla on mahdollisuus kokeilla erilaisia, sinua kiinnostavia työtehtäviä yhdistyksessä. Työtoiminnan aikana sosiaaliohjaaja auttaa ja tukee sinua arkeen (esim. talous, asuminen, terveys) liittyvissä asioissa ja kysymyksissä. Lisäksi kuntouttavan työtoiminnan rinnalla kulkee työhönvalmennus. Sinulla on mahdollisuus kartoittaa yhdessä sosiaaliohjaajan kanssa osaamistasi ja vahvuuksiasi sekä suunnitella ja ideoida omaa koulutus- ja työllistymispolkuasi. Ohjaajan tuki jatkuu läpi kuntouttavan työtoiminnan ja sen jälkeen, siirtyessäsi opiskelemaan, työkokeiluun tai työhön.

Kuntouttavan työtoiminnan aikana sinulla on oikeus työttömyysetuuden (työmarkkinatuki tai työttömyyspäiväraha) lisäksi 9 euron suuruiseen kulukorvaukseen. Kulukorvaus maksetaan niiltä päiviltä, kun osallistut kuntouttavaan työtoimintaan. Lisäksi sinulle korvataan työtoiminnan ajalta matkakulut. Korvaus voidaan maksaa bussikortin lataamisesta tai kilometrikorvauksena oman pyörän/auton käytöstä.

Muokattu viimeksi: 01.08.2022