Hopealahti

Hopealahti on Joensuun Työväenyhdistyksen vapaa-ajan viettopaikka. Yhdistyksen jäsenten lisäksi Hopealahtea voivat vuokrata niin yksityishenkilöt kuin yhteisötkin omia tilaisuuksiaan varten, esimerkiksi syntymäpäivien ja häiden viettopaikkana on idyllinen maalaismiljöö hyvin suosittu.

PEHTOORI

Loma-, majoitus- ja kokouskäyttöön tarkoitettu talvilämmin mökki. Talossa on eteinen, olohuone, tilava keittiö, kaksi makuuhuonetta sekä WC/suihkuhuone. Olohuoneessa on takka. Kummassakin makuuhuoneessa on kerrossänky ja laveri, olohuoneessa lisäksi vuodesohva. Talossa on yhteensä 8 vuodepaikkaa.

PIIKA

Loma-, majoitus- ja kokouskäyttöön tarkoitettu talvilämmin mökki. Talossa on eteinen, olohuone, keittiö, kolme makuuhuonetta sekä WC/suihkuhuone. Kahdessa makuuhuoneessa on kerrossänky ja laveri ja yhdessä alhaalta levitettävä kerrossänky. Talossa on yhteensä 8 vuodepaikkaa. Vuokraaja tuo sekä Pehtooriin että Piikaan mukanaan omat lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet. Sängyissä on päiväpeitteet, tyynyt ja täkit sekä petauspatja.

HOVI

Alakerrassa on juhla/ruokasali, kirjasto, keittiö, eteisaula ja wc. Keittiössä on sähköhella, jossa on kiertoilmauuni, astianpesukone sekä iso jääkaappi ja jääkaappipakastin. Päätalossa on astiasto noin 40 hengelle. Yläkerrassa on halli ja kolme kesäkäyttöistä makuuhuonetta, joissa kussakin on kaksi sänkyä. Huom! Makuuhuoneissa ei ole lämmitystä.

LUHTIAITTA (käytössä vain kesäaikaan)

Alakerrassa on keittiötila, jossa on sähköhella, jääkaappi, kamina ja ruokapöytä 4-6 henkilölle.  Kesäaikaan aittaan tulee kylmä vesi. Alakerran kammarissa on takka, makuutilat neljälle (2+2) henkilölle. Yläkerrassa on makuutilat 6-8:lle.  Aitassa on valoisa terassi, joka avautuu tilan pihapiiriin.

TORPPA

Torpassa on hellahuone, minikeittiö ja wc. Torpassa on vuodepaikat 3 henkilölle. Kesän aikana Torppa on yhdistyksen omassa käytössä ja avainten luovutus ja haku tapahtuu kesällä Hopealahden torpparilta Torpasta.

RANTASAUNA

Sauna on puulämmitteinen ja lauteille mahtuu kerralla 8-10 henkilöä

SAVUSAUNA JA KOTA

Savusaunan saa lämmittää vain erikseen varauksen yhteydessä varattuna tai torpparin kanssa sopien eri maksua vastaan. Savusaunan vieressä on kota, johon mahtuu hyvin 12-15 makkaranpaistajaa.

NAVETTA

Navetan ylinen on mainio juhlapaikka, ruokailuun, tanssiin, yleensäkin hauskanpitoon. Siellä on sähkö ja tarvittaessa riittävä valaistus. Juhlijoita mahtuu 80-200. Navetan alakerrassa on illanistujaispaikka pöytineen ja penkkeineen. Siellä on sähkö ja kattovalot. Sinne mahtuu 30-40 henkilöä. Navetan tiloissa ei ole lämmitystä. Navetan päädyssä on yöpymispaikka koiraihmisille. Siellä on kaksi kerrossänkyä ja sähkövalo.

ULKOHUUSSIT

Navetan takana ja torpan parkkipaikalla sekä rantasaunan kupeessa sijaitsevat ulkohuussit, joita suositellaan käytettäväksi, sillä sisävessojen jätevedet pitää kuljettaa muualla käsiteltäviksi.

Rantatie 340, Joensuu, Suomi

Osoite