YHDISTYKSET YHTEISTYÖSSÄ

Yhdistykset tekevät paljon yhteistyötä keskenään ja eri toimijoiden kanssa. Yhteistyön muotoja ovat esimerkiksi toiminnan ja tapahtumien järjestäminen, tiedottaminen, yhteinen suunnittelu ja kehittäminen.

Yhteistyötä tehdään monella eri tasolla: käytännön toimintojen järjestämisessä ja laajempien kokonaisuuksien suunnittelussa, strategisella tasolla. Alueella toimii monia yhdistysten yhteistyöverkostoja eri teemoihin liittyen ja maakunnallisena vuoropuhelun ja vaikuttamisen areenana toimii Pohjois-Karjalan Järjestöasiain neuvottelukunta JANE.

Yhdistykset ovat tärkeitä kumppaneita kunnille asukkaiden osallisuutta, hyvinvointia ja terveyttä tukevan toiminnan järjestämisessä ja tiedon välittämisessä. Yhdistykset tarjoavat monipuolisesti työssäoppimisen paikkoja, opinnäytetyömahdollisuuksia ja eri alojen asiantuntemusta opiskelijoille ja koululaisille ja siten alueen oppilaitokset ja peruskoulut tekevät yhdistysten kanssa paljon yhteistyötä. Yhdistykset ovat aktiivisesti mukana myös Siun soten palvelujen kehittämisessä ja maakuntauudistuksen valmistelussa.

Täältä löydät seuraavat sisällöt:

Pohjois-Karjalan Järjestöasiain neuvottelukunta JANE

Yhdistysten verkostot ja työryhmät