Järjestöedustajien haku Pohjois-Karjalan kultuurihyvinvoinnin edistämisryhmään

Pohjois-Karjalan maakuntaliitto on perustamassa yhteistyössä Pohjois-Karjalan hyvinvointialueen Siun Soten kanssa kulttuurihyvinvoinnin edistämisryhmää. Ryhmän tavoitteena on kehittää ja edistää maakunnan kulttuurihyvinvointia sekä monialaista yhteistyötä kulttuurihyvinvoinnin sektorilla. Toimina käynnistyy vuonna 2024. Ensimmäinen kokous järjestetään 22.2.2024 klo 13-15.

Pohjois-Karjalan maakuntaliitto on pyytänyt Pohjois-Karjalan Järjestöasiain neuvottelukuntaa avaaman järjestöille, säätiöille ja osuuskunnille haun edustajien valitsemiseksi edistämisryhmään ja esittämään neljää (4) JANE-edustajaa edistämisryhmän jäseneksi.  Jäsenten toivotaan edustavan laaja-alaisesti pohjoiskarjalaisia kulttuuritoimijoita. Ehdotettavien jäsenten ei tarvitse olla JANEn jäseniä.

Kriteerit:

• Ehdotetun tahon toiminta ja osaaminen liittyy keskeisesti kulttuurihyvinvontiin
  • Ehdotetulla jäsenellä on hyvä näkemys Pohjois-Karjalan kulttuurihyvinvoinnin nykytilasta ja sen kehittämismahdollisuuksista.
  • Ehdotettu taho sitoutuu tiedottamaan edistämisryhmässä käsitellyistä asioista JANEn kokouksissa tai JANEn verkostoissa
  • Ehdotuksesta on päätetty tahon hallituksen tai vastaavan toimielimen kokouksessa (sähköpostikokous käy hyvin)

Järjestöasianneuvottelukunta JANE on avannut haun järjestöille, osuuskunnille ja säätiöille edustajien valitsemiseksi kulttuurihyvinvoinnin edistämisryhmään. Hakuaika on 18.12.2023-19.1.2024.

Ehdotukset tulee jättää sähköisellä lomakkeella: https://link.webropol.com/s/kulttuurihyvinvointiJANE

Kulttuurihyvinvoinnin edistämisryhmän jäsenten valinnasta päättää JANE kokouksessaan 6.2.2024.

Lisätietoja:  Janen sihteerit Anne Pyykkönen, anne.pyykkonen@pksotu.fi, p. 045 117 9340