Olvi-säätiön apurahat haettavana 1.1. – 31.3.2024

Olvi-säätiön apurahat haettavana 1.1. – 31.3.2024. Säätiö myöntää apurahoja useisiin eri tarkoituksiin:

• lasten hyväksi tapahtuva toiminta
  • vanhusten hyväksi tapahtuva toiminta
  • kotiseututyö
  • luonnonvarojen käytön ja elintarviketalouden kehittäminen
  • lahjakkaiden nuorten opinnot
  • nuorten jatko-opintojen edellytysten parantaminen

Lasten ja vanhusten hyväksi tapahtuvan toiminnan samoin kuin lahjakkaiden nuorten apurahat myönnetään hakemusten perusteella harkinnanvaraisesti. Näin menetellään myös kotiseututyöhön samoin kuin luonnonvarojen käytön ja elintarviketalouden, kala- ja maatalouden kehittämiseen tähtäävien apuraha-anomusten osalta.Tieteen apurahoja myönnetään ensisijaisesti väitöskirjatyöhön.

Esimerkkejä yhdistyksille myönnetyistä avustuksista v. 2022:
– Vanhustyön keskusliitto: Varaudu vanhuuteen-hanke. 80 000 €
– Gutsy Go ry: Tehdään rauha näkyväksi – suomalaiset nuoret yhteiskunnallisina vaikuttajina. 50 000 €
– Nilsiän elävän musiikin yhdistys ry: Juhlaleirin järjestäminen. 20 000 €
– Mannerheimin Lastensuojeluliiton Iisalmen yhdistys ry: Käsi Kädessä -tunnetaitovalmennusta lapsille, nuorille ja lapsiperheille -toiminta. 21 583 €
– Pielaveden 4H-yhdistys ry: KesäKaara 2023 – Liikkuva nuorisotyö. 6000 €

Lue lisää säätiön verkkosivuilta.