Järjestö 2.0. -hankkeessa (2017-2020) etsittiin järjestöistä vapaaehtoisia digikavereita neuvomaan ja opastamaan yhdistyksensä jäseniä digitaidoissa. Digikaveri -toiminta on kuvattu Innokylään toimintamallina, jota jokainen yhdistys voi omassa toiminnassaan halutessaan hyödyntää.

Mikä on digikaveri?

• Digikaverit haluavat auttaa yhdistyksensä muuta jäsenistöä digilaitteiden- ja palveluiden käytössä.
  • Heillä ei tarvitse olla mitään erikoisosaamista, tavalliset tiedot ja taidot riittävät. Riittää, että he ovat kiinnostuneita digipalveluiden hyödyntämisestä yhdistyksessään ja heillä on perustiedot vaikkapa vain yhdestä siihen liittyvästä asiasta, esimerkiksi Facebookin käytöstä.
  • Digikaverit tekevät vertaisneuvontaa oman aikataulunsa mukaan. He osaavat myös neuvoa, mistä voi löytyä apua digipulmiin. Digikaverit oppivat itsekin uutta auttaessaan muita, yhdessä osaamme enemmän!

Digikaveri voi neuvoa omien taitojensa mukaan esim.

Nettisivujen päivitys
SOME
Pilvipalvelut
Digikaveri tietää yhdistyksensä digiosaamistarpeet ja osaa kertoa jäsenistölle, mistä löytyy digitukea.

Miksi olisit digikaveri?

• Hyvää mieltä toisten auttamisesta
  • Oman yhdistyksen digiosaamisen vahvistaminen = yhdistystoiminta sujuvammaksi
  • Vertaistukea toisilta digikavereilta ja uusia taitoja yhdessä oppien

Tietoa ja tukea digituen järjestäjille ja antajille: Digitukijat -facebook sivu

Digitreenit-vertaistukiryhmä kaikille, jotka haluavat saada apua tai auttaa muita digimaailmaan liittyvissä kysymyksissä.

Digituki sivusto Suomidigissä

Muokattu viimeksi: 11.08.2022