NURMEKSEN VANHUSNEUVOSTO

Pohjois-Karjalassa toimii vanhus- tai eläkeläisneuvosto tai vastaava toimielin lähes jokaisessa kunnassa. Kunnalliset vanhusneuvostot tarkoittavat ikäihmisten, kunnan viranomaisten, vanhus- ja eläkeläisjärjestöjen sekä muiden ikäihmisten parissa toimivaa yhteistyöelintä. Niiden avulla edistetään ikäihmisten osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia.

Nurmeksen kaupungin vanhusneuvosto on kaupungin ja sen alueella toimivien vanhusten, heidän omaistensa ja vanhusjärjestöjen yhteistyöelin ja Nurmeksen kaupungin vaikuttamistoimielin.

Ikääntyvien neuvoston tehtävänä on

• edistää viranomaisten, vanhusten ja vanhusjärjestöjen yhteistoimintaa
  • seurata vanhusväestön tarpeiden kehitystä sekä palvelutarpeiden ja palvelutarjonnan vastaavuutta kaupungin alueella
  • edistää vanhusten tasa-arvoista osallistumista yhteiskunnan eri toimintoihin