PALKKATUETTU TYÖ YHDISTYKSESSÄ

Palkkatukityön tarkoituksena on kerryttää työkokemusta, toimia ponnahduslautana eteenpäin, luoda kontakteja ja verkostoja. Palkkatukityön aikana voit suorittaa myös ammatillisen tutkinnon osia tai osallistua lyhyempiin koulutuksiin. Voit työllistyä yhdistykseen määräaikaiseen työsuhteeseen, jos sinulla on työttömyytesi keston perusteella mahdollisuus käyttää palkkatukea ja se on kirjattu työllistymissuunnitelmaasi.

Palkkatuki on harkinnanvarainen ja sen myöntämisestä päättää TE-toimisto. Useimmiten palkkatukityö on osa-aikatyötä. Viikkotyöajasta sovitaan erikseen ja palkka määräytyy mahdollisesti käytössä olevan työehtosopimuksen mukaan. Työnantajalle maksettavan palkkatuen suuruus määräytyy työttömyyden keston mukaan.

Tietoa palkkatuesta I Työsuhdeohjeita I Työllistymisen askeleet

Muokattu viimeksi: 01.08.2022