TYÖSUHDEOHJEITA

Yhdistykset tarjoavat monenlaisia työtehtäviä ja työsuhteita, joita koskevat samat lait kuin työtä missä tahansa muuallakin. Yhdistyksiin voi työllistyä vakituisestikin, mutta useammin yhdistysten työt ovat määräaikaisia. Määräaikaisuus voi perustua esimerkiksi projektirahoitukseen tai siihen, että työllistetään henkilö palkkatuella.

Tähän sivustolle on koottu yleisiä ohjeita sinulle, joka olet työllistymässä tai haluaisit työllistyä yhdistykseen. Nämä ohjeet ovat erityisesti suunnattu yhdistyksessä palkkatuella työskenteleville. Koitto-palvelun yhdistysneuvojat tarjoavat neuvoja ja tukea joensuulaisille henkilöille, jotka ovat työllistyneet palkkatuella yhdistyksiin.

Työnjohto I Perehdyttäminen I Työaika I Sairaus- ja muut poissaolot I Vuosilomat I
Työterveyshuolto I Työsuojelu I Työsuhteen päättyminen ja purkaminen I
Työsuhteisiin liittyviä lakeja ja asetuksia I Syrjintä