Työllisyyshankkeet

Työllisyyshankkeissa tuetaan työnhakijoiden työllistymistä ja autetaan yhdistyksiä työllistämisessä. Myös yhdistykset voivat hakea sekä kansallisia työllisyyspoliittisia avustuksia että EU:n rahoituskanavien tarjoamia hankerahoituksia työllistämishankkeisiin.

• Työ- ja elinkeinotoimistot – TE-palvelut (te-palvelut.fi). Ajankohtaista tietoa työllisyyspoliittisista avustuksista ja omalla paikkakunnallasi käynnissä olevista hankkeista löydät TE-palveluiden alueellisilta sivuilta.
  • Rakennerahastot (rakennerahastot.fi). Euroopan sosiaalirahasto (ESR) ja Euroopa aluekehitysrahasto (EAKR).
    Työ- ja elinkeinoministeriön sivuilta löytyy tietoa EU:n rakennerahoituksista , joiden avulla mm. parannetaan työllisyyden tasoa, työpaikkojen laatua ja työmarkkinoille pääsyä EU:n jäsenvaltioissa ja niiden alueilla.
  • Rakennerahastotietopalvelu (eura2014.fi). Sivuilla ovat listattuna vuosina 2014-2020 käynnissä olevat ESR- ja EAKR -rahoitteiset hankkeet.

Työllisyyshankkeita ja -toimijoita toimeksi.fi -palvelun toiminta-alueella

Lisäksi:

Pohjois-Karjala:

• KAIKU- hankkeessa  (pksotu.fi) kehitetään yhteistyössä järjestöjen ja Joensuun kaupungin kanssa toimintamalli heikossa työmarkkina-asemassa olevien henkilöiden ohjautumiseen kuntouttavaan työtoimintaan järjestöihin. Hankkeessa lisätään myös turvapaikanhakijoiden valmiuksia osallistua suomalaiseen työelämään ja näin  nopeuttaa heidän työllistymistään.
      • KAJO-keskus  (pksotu.fi). Tukea työllistymiseen ja palveluja yhdistyksille.
      • Kumina -kokeilussa (pksotu.fi) järjestetään, mallinnetaan ja kehitetään Joensuun alueen yhdistyksissä toteutettavaa kuntouttavan työtoiminnan palvelua.

Muokattu viimeksi: 08.11.2019