Työllistäminen yhdistykseen

Yhdistyksillä on tärkeä rooli työllistäjinä. Monet yhdistykset tarjoavat myös matalan kynnyksen työpaikkoja henkilöille, joille ei avoimien työmarkkinoiden työtä ole saatavilla. Yhdistys on myös hyvä ponnahduslauta työmarkkinoille paluuseen, ammatinvaihtoon ja opiskeluun.

Yhdistyksissä on tarjolla useita kiinnostavia työmahdollisuuksia. Kaikissa työtehtävissä ei edellytetä vankkaa ammattiosaamista, vaan yhdistykset saattavat tarjota mahdollisuuden myös aivan uudenlaisten työtehtävien kokeilemiseen esimerkiksi silloin, jos on kulunut pidempi aika siitä, kun henkilö on edellisen kerran ollut työelämässä.

Yhdistyksissä voi työnteon ohella hankkia osatutkinnon tai suorittaa koko tutkinnon oppisopimuksella. Yhdistyksissä voidaan myös tunnistaa työntekijän aiemmin hankkimaa ammatillista osaamista opinnollistamisen menetelmin.

Yhdistyksiin on palkattu työntekijöitä esimerkiksi toimisto-, keittiö- ja siivoustyöhön, kerhojen ohjaajiksi, nettineuvojiksi ja avustajiksi.

Sivun ylläpidosta vastaa Kansalaistoiminnan keskus Lohja / Apuomena ry.

Muokattu viimeksi: 08.11.2019