Kotisivut

Kotisivut ovat järjestöille kuin rakennus, jonne on monta sisäänkäyntiä. Sinne voidaan astua erilaisista sosiaalisen median ympäristöistä. Facebook lienee tällä hetkellä yleisin kanava. Toisaalta sinne voidaan kulkea myös muiden toimijoiden kotisivujen kautta. Kotisivut ovat paikka missä säilytetään järjestön materiaalia, tietoja ja toimintaa ja josta niitä jaetaan muualle.

Nykyään näkee käytettävän paljon blogipohjaisia tai blogimaisia nettisivustoja. Tämänkaltaiset kotisivut on yleensä helppo päivittää eikä tarvitse olla koodin kanssa tekemisissä juurikaan, jos ollenkaan. Googlen blogijärjestelmä Blogger (www.blogger.com) on yksi vaihtoehto helpon kotisivun tekemiseen. Toinen erittäin käytetty julkaisupohja on WordPress (fi.wordpress.org), joka on paljolti Bloggerin kaltainen. WordPress järjestää kokoontumisia, joissa voi tavata muita wordpressin käyttäjiä ja oppia heiltä uutta.

Alueelliset järjestöportaalit

Tiedätkö sinä paikkoja, jossa järjestöt saavat helposti ja edullisesti tai ilmaiseksi perustietonsa ja toimintansa esille?

• Uusimaa: uusimaalaiset.fi (EJY ry):  info@uusimaalaiset.fi
  • Kaakkois-Suomi: yhdistysinfo.fi (Kaakkois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus Oy, Socom): yllapito@yhdistysinfo.fi
  • Keski-Suomi: yhdistystori.fi (Keski-Suomen Yhteisöjen Tuki ry): info@kyt.fi
  • Lappi: lappilaiset.fi (Lapin sosiaali- ja terveysturvayhdistys ry): info@lappilaiset.fi