Joensuun seudun Leader ry

Leader-yhdistykset kannustavat maaseudun asukkaita kehittämään omaa kotiseutuaan, lisäämään sen viihtyisyyttä sekä synnyttämään uusia työpaikkoja ja yrityksiä. Yhdistykset neuvovat tuenhakijoita hakemusten valmistelussa ja hankkeiden toteuttamisessa sekä toimimme tiiviissä yhteistyössä maaseututoimijoiden kanssa.

Tarjoamme

• Leader-hankerahoitusneuvontaa yhdistyksille ja muille toimijoille

Lisätietoja

Kehittämishanketuki on suunnattu kaikille Leader-ryhmien toiminta-alueiden yhteisöille ja yleishyödyllisille yhdistyksille. Tukea voi siis hakea julkis- tai yksityisoikeudellinen yhteisö, jonka ensisijainen päämäärä ei ole taloudellisen voiton tavoittelu. Tukea voi hakea myös yritys. Yritystukea voi hakea vähintään 18-vuotias henkilö, osakeyhtiö, avoin ja kommandiittiyhtiö, maatila ja osuuskunta – pieni tai keskisuuri yritys.

Jos sinulla on hankeidea tai valmis suunnitelma, ota yhteyttä Leader-yhdistyksen toimistoon. Neuvomme tuen hakemisessa, saat tukea koko hankkeen ajan.

Rahoitettavien hankkeiden tulee nojautua yhdistysten laatimiin kehittämisstrategioihin. Hankerahoitus, joka kulkee yhdistysten kautta koostuu Euroopan unionin, Suomen valtion ja alueen kuntien rahoitusosuuksista. Lisäksi hankkeissa tulee olla omaa rahaa ja/tai talkootyötä.

Hankeneuvonta on hakijoille maksutonta. Hankehaku on jatkuva.

Kysy lisää

Joensuun seudun Leader -yhdistys, p. 0400 322 155, joensuun.seutu(at)maakaista.fi

Lisätietoa yhdistyksestä: https://maakaista.fi/joensuun-seutu

Muokattu viimeksi: 08.11.2019